رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۱ هزار گزارش هشداری و اصلاح امور مشتمل بر ۱۷ هزار پیشنهاد را به دولت وقت ارسال کردیم و تمام تلاش ما بر این است که با دادن هشدارهای لازم، مانع از شکل‌گیری سوء جریان یا فساد در بخش‌های مختلف شویم.

ارسال ۱۱ هزار گزارش هشداری به دولت در سال گذشته از سوی سازمان بازرسی کشور

ذبیح الله خداییان در نشست  مشترک مسئولان عالی قضایی و هیئت دولت اظهار کرد: سازمان بازرسی با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه و در اجرای وظایف محوله در دوره تحول و تعالی قضایی، رویکرد «پیشگیرانه» را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: ما در موضوع مبارزه با فساد، سعی کرده‌ایم به جای مبارزه با معلول یعنی مفسد، مبارزه با ریشه‌ها و عوامل فساد را در اولویت قرار دهیم؛ ما برای تحقق این مهم، در ابتدای دوره تحول و تعالی قضایی طی یک کار پژوهشی گسترده و عظیم که با همفکری دانشگاهیان و صاحبنظران انجام دادیم، بیش از دو هزار مسئله مهم کشور را شناسایی کردیم و پس از سنجش و ارزیابی آنها، ۲۰۰ گلوگاه و زمینه فساد را از میان آن‌ها احصا کرده و همراه با ذکر علل و عوامل و همچنین راهکارهای پیشنهادی، موارد احصاء شده را به دولت وقت ارائه دادیم؛ رفع این زمینه‌ها و گلوگاه‌های فساد، نیازمند کمک و همکاری دولت است و ما مجدداً این موارد احصاء شده را خدمت دولت جدید نیز ارائه خواهیم داد.

خداییان تصریح کرد: ما در سازمان بازرسی به‌جای آنکه منتظر فساد یا سوءجریانی باشیم، سعی کرده‌ایم به محض مشاهده شروع انحراف از قوانین، اقدام به دادن هشدار و ارائه پیشنهاد اصلاح امور و فرایندها کنیم. در همین راستا، طی سال ۱۴۰۲ قریب به ۱۱ هزار گزارش هشداری و اصلاح امور مشتمل بر ۱۷ هزار پیشنهاد را به دولت وقت ارسال کردیم؛ تمام تلاش ما بر این است که با دادن هشدارهای لازم، مانع از شکل‌گیری سوء جریان یا فساد در بخش‌های مختلف شویم.

رئیس سازمان بازرسی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از دولت جدید آن است که از شفافیت در انجام امور استقبال کند، در انتصابات مقوله عدم تعارض منافع را مدنظر داشته باشد و اجرای قانون جوانی جمعیت را با جدیت مورد پیگیری قرار دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.